#Balog Zoltán

Közoktatás Eduline

Így int búcsút a távozó Balog Zoltánnak a Professzorok Batthyány Köre

„Hat év folyamatos, nem egyszer méltánytalan támadások kereszttüzében végzett munka után most más feladatot vállal. Minisztersége rendkívül kényes, hálátlan szerep volt, de tevékenységét nagyfokú türelem és megértés jellemezte” – ezt írta Balog Zoltán távozásáról a Professzorok Batthyány Köre.

Közoktatás Eduline

Megvan, ki lesz Balog Zoltán utódja?

Kásler Miklós Széchenyi-díjas magyar onkológus, egyetemi tanár, az Országos Onkológiai Intézet főigazgatója lehet Balog Zoltán utódja az Emberi Erőforrások Minisztériumának élén - írja a Figyelő.

Közoktatás Eduline

Folytatódik az üzengetés a PDSZ és a minisztérium között?

Az elmúlt politikai ciklus is azt igazolta, hogy a párbeszéd és a közös munka mellett a legjelentősebb - ám nem elégséges - oktatást pozitívan érintő korrekciót csak az utca nyomására, a 2015-16-os „tanárlázadás” hatására tette meg a hatalom - véli az Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ).

Közoktatás Eduline

Tényleg nem tudja a minisztérium, mikor vezetik be az új NAT-ot

"A szakminisztériumnak fogalma sincs arról, hogy a korábban 2019 szeptemberétől bevezetendőnek gondolt, új Nemzeti alaptanterv egyáltalán mikorra készülhet el, és pláne, hogy mikortól léphet életbe" - így reagált a Civil Közoktatási Platform (CKP) Palkovics László oktatási államtitkár levelére.

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.